Super Hybrid (2011)

30%
Jestli si myslíte, že vás horory o vozech nemohou překvapit, "Super Hybrid" to nejspíš dokáže. Auto, které mění podobu a pod kapotou mu vřou chapadla. tohle se nevidí denně.

 

 Super Hybrid

USA, Německo, 2010, 94 minut

 

Režie: Eric Valette

Scénář: Benjamin Carr

Hrají:

Shannon Beckner (Tilda)

Oded Fehr (Ray)

Ryan Kennedy (Bobby)

Melanie Papalia (Maria)

 

Christine, to je film, který stanovil základy auto-hororu (tohle není terminus technicus, tak ho neberte moc vážně). Nejedná se o horor, který by měl mnoho následovatelů, ono není zase tak moc co vymýšlet. Sem tam se ale objeví kousky, které na Carpentera navazují. I u nás jsme se s podobným autem setkali, ještě před Carpenterem natočil Juraj Herz snímek „Upír z Feratu“. I takový Stephen King se k tématu vrátil, když napsal knihu „Z Buicku 8“. V jeho stopách se pak v roce 2010 vydal i režisér Eric Valette, kterého jsme si zatím spojovali hlavně s remakem filmu „Zmeškaný hovor“.

Dlouhé vlasy už hodil za hlavu.

Když jsem poprvé slyšel, že je venku film „Super Hybrid“, myslel jsem si, že by to mohla být trochu parodie na Christine a podobné filmy. Už jsem viděl hybridní vůz, něco jako ve filmu „Benga v záloze“, prostě rodinné autíčko, které nahání tolik strachu jako plastová pistolka. Jenže není hybrid jako hybrid a film se nejmenuje podle toho, že by auto mělo dva druhy pohonu, ale podle toho, že je schopno se měnit na různé modely, případně se úplně přetvarovat podle potřeb.

Na první pohled na tom autě není nic nepřirozeného.

Christine šlechtí jedna zásadní věc. Nikdy se nedovíme, proč se auto chová, jak se chová. Prostě zabíjí lidi, protože je v něm něco lidského, jako kdyby auto mělo duši, temnou duši. Zlou a zabijáckou, ale nikdy jsme nezjistili skutečnou příčinu vraždění. Proč také. Ono to bez znalostí docela funguje – ukázalo se to i ve filmu Duel. Proč poznat pravdu, když bez ní je to někdy děsivější? „Super Hybrid se rozhodl, že půjde druhou cestou, a rovnou nám řekne, co je příčinou toho, že se auto chová jako masový vrah. Zjištění není nijak úžasné, navíc je podané takovým způsobem, že to ani nezapůsobí. Mám takový pocit, že Eric Valette vůbec nevěděl, co dělá.

Ale hlavu bych do něj asi nestrkal.

Není to však jen v atmosféře, která je špatná, je to ve všem. Jako kdyby režisér prostě rezignoval, nebo to na pár dní zabalil, případně si ve střižně něčeho šňupnul. Ale oni jsou v háji i herecké výkony. Takový Oded Fehr („Mumie“, „Mumie se vrací“, Resident Evil: Apokalypsa, „Resident Evil: Zánik“), nejznámější herec z celé, poměrně malé skupinky, hraje tak příšernou roli, až je vám ho líto. Jeho postava je tak neskutečně protivná, pronáší tak blbé věty, že mu prostě nemůžete věřit vůbec nic. Film ale ztrácí i na akčnosti, která je nulová, natahován je scénami, které vás nevytrhnou. Hodina a půl utrpení, které je delší, než by mělo být.

I když červené, pořád je to to samé auto.

„Super Hybrid“ je velkým zklamáním, od kterého jsem ani tolik nečekal. Horory o zabijáckých autech jen ukázaly, že se pravděpodobně vyčerpaly. Navíc digitální závěr je jedním z nejhorších, jaké jsem měl tu smůlu vidět. To je tak, když si tvůrci myslí, že s novými 3D technologiemi a digitálními triky uzrál čas na realizaci veškerých nápadů. Nedozrál a ještě dlouho se budeme muset smířit s tím, že na skutečně uvěřitelné triky potřebujeme i odpovídající rozpočet.

 

Hodnocení: 30%

Hororové filmy (béčka)


Přidat komentář