Klasická béčka, to není o kvalitě, ale spíše o kvantitě, není to o umění, ale o zábavě. Jen se někdy nepovede ani ta.
Chata v lesích (2011)
04'10
2012
„Chata v lesích“ je přesně ten mix horroru a komedie, na který čekali všichni, kdo jsou jinak odpůrci těchto zábav. Je to snímek, který má už teď status kultovního, a to naprosto zaslouženě.
Románová prvotina anglického autora z půlky sedmdesátých let 20. stol. o střetu pomstychtivého tři sta let starého indiánského šamana s moderní civilizací.
Auto, kára, bourák, žihadlo, ale také stará plechovka, pojízdná popelnice apod. Snad nic jiného tolik nesymbolizuje člověka ve dvacátém století, jako automobil. Pouhá věc, umělý stroj bez života a mysli, který však dokázal zmenšit svět a zcela pozměnit lidské chování a myšlení. Je to zřejmě první věc (nebudeme-li počítat zvířata, ale zvířata dnes za věc považuje jen ten největší zabedněnec), která vás napadne, jíž člověk dává jméno (náš pekáč se jmenuje Viktor), často mu přiděluje ve své hierarchii, rodinnému statusu či obecně žebříčku hodnot svého života mnohem větší místo a prostor, než by si zasloužila. Na druhou stranu, vědomě opomíjí zjevná fakta. Tolik se brojí proti zkázonosnosti tvrdých drog (registrovaný počet úmrtí následkem požití drogy za rok 2003 je 124 obětí), ale fakt, že prostřednictvím aut ročně přijde o život mnohem více lidí (749 mrtvých za rok 2010 – a to je ještě nejnižší číslo od roku 1990) a dojde k mnohem větším hmotným škodám (4 924,99 mil. za rok 2010) je přehlížen a nikomu to nestojí ani za myšlenku. Mnoho lidí má plnou hubu životního prostředí, když odhodíte papírek (který se hodně rychle rozloží) vedle odpadkového koše, ale že se kvůli autům plošně ničí životní prostředí, kácí lesy, vysušují a jinak drancují přirozené ekosystémy a půda zalévá asfaltem a betonem, proti tomu se ozve jen málokdo. A to již nemluvě o tom, co automobil dělá s lidskou psychikou. Asi každý/á z nás se jednou stal/a tzv. pirátem silnic, uzavřeni, izolováni v soukromí a „bezpečí“ vlastního vozu jsme pouštěli/y hromy blesky na cyklisty, chodce a vůbec celou tu lidskou pakáž, která by si zasloužila přejet parním válcem.
Už jsem si pomalu zvykl na to, že kdyby se Stephen King vysmrkal do papírového kapesníku, někdo by se pokusil to zfilmovat. Nikdy by mě ale nenapadlo, že z jedné z jeho nezajímavých průměrných povídek vznikne tak dobrý film.
Hobo with a Shotgun je jasnou ukázkou toho, jak z krátkého traileru udělat film, který je v mnohém lepší než takový Machete, jenž vznikal stejným způsobem.
Jestli v 50. letech minulého století v Americe vznikl film, který by nejlépe charakterizoval dobu a pocity Američanů, byl to právě legendártní snímek "Invaze lupičů těl".
Hellboy: House of the Living Dead (grafická novela)
20'06
2012
Mike Mignola zase jednou předvedl, jak je Hellboyův vesmír tvárný a jak se umí skvěle přizpůsobit Mignolovým snům a vizím. Očekávejte, že na jednom místě spatříte všechny hlavní monstra klasického hororu.