Anomalous (2016)

35%
Jeden výslech. A je to vlastně vůbec výslech, nebo jen domácí video?

Anomalous

Španělsko, 2016, 100 minut

 

Režie: Hugo Stuven

Scénář: David Zurdo, Hugo Stuven a Fernando Acevedo

Hrají:

Lluís Homar (Robert Emett Friedhoff)

Christy Escobar (Maia Kensington)

Edgar Fox (David Jacobs)

Adria Arjona (Kate Grant)

 

Španělský, respektive španělsko-americký snímek, kde se mluví anglicky? Skoro se chce říct, že i tohle by mohlo potenciálního diváka varovat, ale samo o sobě by to nemusel být problém. A na první pohled ani není. Připomíná to něco trochu jiného, než jsou americké filmy, jenže se nakonec stejně ukáže, že tady stál scénář za pendrek a že se tvůrci chtěli těm americkým divným koncům přiblížit.

Dancing in the rain...

Pokud mluvím o divném konci, tak v tomhle případě nemyslím, že by to byl nějaká bizár, ale jde o to, že se tu tvůrci pokusili o nějaký ten „fucked-up“ moment, který jim ale nevyšel. Takhle to dopadá, pokud je scénář překombinovaný a chce se tvářit jako moc chytrý, aby se na konci sám do sebe zamotal a přišel s odhalením, které už je trochu moc a jeví se skoro jako zbytečné.

Výslech může začít.

Dějově se snímek „Anomalous“ tváří celkem jednoduše, protože se vlastně jedná jen o to, že vyšetřovatelka vede rozhovor s mužem, který byl psychiatrem muže, jenž spáchal sebevraždu. Ale byla to opravdu sebevražda? Okolnosti jsou podle všeho velmi brutální. Bylo by možné, aby si tohle vůbec dokázal člověk způsobit sám? Na první pohled to vypadá hodně těžko představitelně.

Video selfie.

Film se ale neskládá jen ze samotného rozhovoru, který dvojice postav – Christy Escobar jako vyšetřovatelka a jako psychiatr – vede. Mrtvý si totiž vedl docela rozsáhlou video evidenci vlastního života, kdy toho hodně natáčel. A tak můžeme sledovat, co se vlastně dělo i prostřednictvím záběrů z kamer. Postupně zjišťujeme, že v konečném důsledku vlastně nebylo moc co vyprávět.

Krvavá sebevražda. Nebo...

Španělsko-americký snímek „Anomalous“ je v konečném důsledku zklamáním. Není to jen proto, že má divný konec, je to i proto, že na ten konec nemá moc smysl čekat. Zbytečné natahování takové celkem jednoduché hříčky o tom, co se stalo jednomu muži. Přitom tohle je dobré východisko, ale prezentovat tu cestu, která k němu vedla nějak zajímavě, to je umění. Hugo Stuven a jeho spoluscenáristé se jako dobří vypravěči neukázali.

 

Hodnocení: 35 %

 

Hororové filmy (vrazi, mysteriózní)


Přidat komentář