The Blackwell Legacy
Vydalo studio Wadjet Eye Games v roce 2006
Joey je totiž duch, kterého nechtěně dědí v rodině Blackwellů každá nová generace. Rosa je stejně jako její teta médium, které Joey potřebuje k realizaci úkolů, které na něj byly uloženy. Společně vytvoří nesourodou dvojici, donucenou ke spolupráci. Zatímco ona je neúspěšnou spisovatelkou a bojuje sama se sebou, on má šarm a kvality detektiva z noir filmu.
„The Blackwell Legacy“ je úvodní point-and-click adventurou ze série, v níž protagonisté pomáhají odejít duším, které se na zemi kvůli nevyřešené minulosti poněkud zadrhly. V prvním díle jde o záhadnou sérii sebevražd trojice mladých dívek, ale také o Rosinu psychiku, která je objevem existence zásvětí podstatně narušena. Proto se vedle pátrání rozvíjí i druhá zápletka o vztazích v její rodině a protagonisté se klidně na dlouho zapovídají, místo toho, aby šli po horké stopě.
Hádanky se tu objeví jednoduché, složité, neotřelé, a jsou do děje dosazeny tak, aby skutečně obsáhly zlomové okamžiky a nebyly jen pouhými doplňky. K jejich řešení přispívá stejnou měrou pozorování okolí i propojování poznámek z Rosina zápisníku. Na řadu přijde i využití předmětů v inventáři, ale protože Rosa nehromadí blbosti, naštěstí se tu neuplatní zlozvyk bezhlavého kombinování předmětů, když jste v koncích. Kromě vyhmátnutí správných stop musí ještě řešit, jak se domlouvat s Joeym na veřejnosti, aniž by ji zamkli do blázince.
Protože základem hry je příběh, ani ovládání, ani grafické zpracování, které má záměrný retro nádech, ničím nezaujmou, obojímu chybí výraznější nápad. Lokace jsou vůbec důkladně omezené - Rosangela se pohybuje pouze po čtyřech různých místech. Vizuální aspekt skutečně nemá pro projekt až takový význam a co ušetřili autoři na vypiplané grafice, to vrazili například do skvělého dabingu, k němuž přizvali profesionální herce. Udělali dobře, protože dialogy jsou pro hru zcela zásadní a na jejich provedení závisí do velké míry i celkový dojem.
Nelze přehlédnout kvalitní stránky projektu, přesto není stoprocentně přesvědčivý. Hlavním zklamáním hry je její délka (zvládnete ji za pár hodin). Epizodické pojetí odkazuje na další díly, ale na konci zůstáváte neuspokojeni, protože na spoustu otázek autoři neodpověděli. Například se nedozvíte, kdo je Joey a odkud se vzal, zatímco Rosa má mnohem větší pozornost scénáristy. Netýká se to jen hlavních postav, i sousedka, která hraje okrajovou roli, vypadá, jakoby si ji nechávali v záloze pro další pokračování. Od detektivní práce neustále odvádějí pozornost rozhovory o Rose a jejích předcích a ze záležitosti se pomalu stává televizní rodinné drama.
Nezávislé studio Wadjet Eye Games založil Dave Gilbert za účelem realize vlastních nápadů na adventury. Blackwellovská série se stala jeho nejznámějším dílem, i když mu úspěšně šlape na paty kyberpunkové „Gemini Rue“, na které taky na stránkách Horor Webu dříve nebo později dojde. Ale shrňme si to, je „The Blackwell Legacy“ špatnou hrou? Rozhodně není, už jen proto, že neklonuje nějaké tisíckrát prověřené pojetí a nabízí originální, propracovaný příběh. Těžko však popřít, že je hodně upovídaná, a proto nesedne každému.
Minimální systémové požadavky:
Windows XP/Vista/7
Procesor 1,8 GHz
Paměť 512 MB RAM
3D grafická karta
DirectX 9.0c