Potomek
The Prodigy
USA, Kanada, 2019, 92 minut
Režie: Nicholas McCarthy
Scénář: Jeff Buhler
Hrají:
Taylor Schilling (Sarah Blume)
Jackson Robert Scott (Miles Blume)
Peter Mooney (John Blume)
Colm Feore (Arthur Jacobson)
Nijak moc jsem si od snímku „Potomek“ nesliboval, i když plakát mě docela zaujal. A zaujal mě i název, tedy ten originální, protože sice do jisté míry je to slovo, které může označovat potomka, ale především je to potomek, jenž je do jisté míry speciální, ať už geniální, nebo nějakým jiným způsobem vyniká. Na druhou stranu, není to až tak zásadní prvek vyprávění, spíše jen odrazový můstek celého filmu.
Sarah (Taylor Schilling) a John (Peter Mooney) jsou šťastní, protože se jim má narodit jejich první potomek. A vypadá to, že všechno jde dobře, chlapec se narodí a kromě toho, že by manžel mohl ženu podezřívat z toho, že si dítě udělala s Davidem Bowiem, tak na chlapci nic špatného není. A jak krásně roste. Rychle se vyvíjí a začne mluvit v době, kdy ostatní děti jen tupě zírají do zdi.
Úvod je hodně zběsilý a dovídáme se to zásadní – malý Miles Blume (Jackson Robert Scott) je velmi inteligentní, na svůj věk až moc, má každé oko jinak barevné a dostal se do věku, kdy se většinou projevují ďábelští spratci, tedy něco mezi šesti a deseti lety. A v té době se primárně odehrává dění filmu „Potomek“, nenápadného, ale velmi povedeného hororu s dítětem jako hlavním záporákem.
Snímek „Potomek“ je přesně tak nepříjemný, jak byste očekávali. Jackson Robert Scott dovede být milý – a zpočátku takový skutečně je – ale pak najednou dojde k tomu, že se podívá. A podívá se zle. Jasně, už z plakátu vám dojde, jak to asi bude – tedy ten minimální základ – ale to vůbec nevadí. Jackson Robert Scott byl skvělou volbou a svého ďábelského spratka zvládl výborně.
Americko-kanadský snímek „Potomek“ nepřináší vyloženě nic nového, není to originální příběh, bere si různé prvky z různých hororů, trochu se snaží být u i thrillerovou detektivkou, ale je prostě natočen dost dobře na to, aby se zdánlivě neoriginální látkou diváka zaujal a ukázal, že když se ono „neoriginální“ spojí, je možné natočit dobrý a v konečném důsledku třeba i trochu jiný film.
Hodnocení: 70 %