Sweet Sixteen
USA, 1983, 88 minut
Režie: Jim Sotos
Scénář: Erwin Goldman
Hrají: Bo Hopkins, Susan Strasberg, Patrick Macnee
Osmdesátkové horory jsou prostě tak nějak spojeny s tím, že se v nich vraždilo. Tedy ne že by se v hororech jiných dekád nevraždilo, ale tady byla vražda v podstatě základem celé zápletky, která mnohdy měla až detektivní charakter. To platí i o snímku „Sweet Sixteen“, který by skoro bylo možné označit za vyvražďovačku, stejně jako za detektivku s nádechem thrilleru.
Jsme na malém městě, kde dojde k vraždám. Jako kdyby i tohle bylo tak trochu klišé a nebylo možné natočit horor v osmdesátkách nikde jinde než na maloměstě případně někde úplně v odlehlé oblasti, kde už ani ta zástavba pořádně není. Jenže ono to maloměstě prostě funguje. Příroda je blízko, domy jsou tu takové monotónní jak Amerika všechno přefabrikovala... to se pak zabíjí.
Do maloměsta ve filmu „Sweet Sixteen“ se přistěhuj Melissa Morgan (Aleisa Shirley), což nakonec – jak zjistí – nebylo to nejlepší, co mohla udělat. Tohle maloměsto totiž zrovna není moc příjemné místo pro život. Lidi tu mají předsudky, jsou docela omezení a svoje mindráky si léčí tím že šikanují ostatní. A k tomu zde ještě dochází k vraždám. To vážně není hezké místo pro život.
Problém je mimochodem i v tom, že ti, kdo umírají, jsou nějak blízcí Melisse, minimálně v tom smyslu, že se s nimi dostala do kontaktu. Je tady něco podezřelého. Melissa musí zjistit, co se kolem ní děje, a nebude o zjištění pěkné. Pomalu se blížíme k pointě, jako kdyby tohle byl film, který si vzal trochu inspirace v italském giallu. A není americký slasher celkově trochu inspirovaný giallem?
Americký snímek „Sweet Sixteen“ není vyloženě skvěle propracovaný, ale musí se mu nechat, že má svou atmosféru, sem tam zde narazíte na scénu, která je velmi povedená. A nebudu lhát, finále je docela zajímavé, povedlo se, jako kdyby tvůrci věděli, že to je přesně to, co jste celou dobu chtěli vidět. Díky tomuhle konci to alespoň trochu funguje, což je víc, než byste nakonec možná čekali.
Hodnocení: 50 %