The Hitcher (2007)

Remaky se natáčí pořád, i když jich v současné době ubývá, ale přesto se jich nějakou dobu ještě nezbavíme. Tentokrát chci mluvit o filmu, který je remakem stejnojmenného díla z roku 1986, kde hlavní roli přijal Rutger Hauer, který se svého zabijáka chopil skutečně dokonale. Ovšem chci předem upozornit na to, že v následující recenzi nechci oba filmy porovnávat, spíš se zkusit na nový remake podívat jako na film samostatný.
The Hitcher, USA, 2007
Režie:
Dave Meyers

Scénář: Eric Red, Jake Wade Wall a Eric Bernt (podle scénáře Erica Reda z roku 1986)

Hrají: Sean Bean (John Ryder)
Sophia Bush (Grace Andrews)
Zachary Knighton (Jim Halsey)
Neal McDonough (zástupce Esteridge)
 
   Předělat originál není nikdy jednoduché a přiznejme si, většině amerických předělávek starších amerických filmů se to prostě nepovedlo. Rozvařily to, co už bylo jednou uvařeno. Příběh je stejný, mnohdy jen s málo změnami, a to prostě není ono. Je lepší se pak podívat na původní film a nový zatratit za pohanění toho prvního. Nevím, jestli je to úplně případ Stopaře, i když je jasné, že i tenhle remake je přece jen horší než první film.
Ne, vážně byste mu nechtěli zastavit

   Režisérem remaku je Dave Meyers, který se podobně jako například David Fincher zaučoval na hudebních videoklipech. Stopař je vůbec jeho prvním skutečným filmem. Klipovost je v jeho filmu znát. Místy poměrně rychlé prostřihy, neustálá akce, střídá se pohyb kamery, dokonce kameru chvíli drží hlavní hrdina před sebou, takže se celý obraz třese v rytmu jeho běhu. Ve filmu je několik poměrně zajímavých a pěkných scén, z nichž párkrát čiší akční inspirace u producenta filmu Michaela Baye. Honička po silnici je toho případem, v jedné scéně tam na auto nalétává vrtulník a v tu chvíli jsem měl skutečně pocit, že u kamery musel stát Bay sám.
A nevystřelí...

   A o co že v téhle předělávce vlastně jde? Příběh je poměrně jednoduchý, jako vždy, že? Dvojice mladých lidí, mladík a dívka samozřejmě, se vydává na výlet autem. Jedou v noci, prší a málem srazí stopaře, od kterého ujedou, ale setkávají se s ním znovu na benzínce, odkud ho vezou do města, kde se chce nechat ubytovat v motelu. Už v autě se ze stopaře vyklube pořádný psychopat, ale dvojici se podaří ho zbavit. Tím však příběh nekončí, ale začíná. Dvojice se dostává do problémů, neboť stopař jde po nich a oni jsou podezřelými z jeho vražd. A že je stopař skutečně dobrý nám dokáže, když odstraní tři policejní auta najednou a vrtulník k tomu.
   Přiznám se, že mě tenhle film docela mile překvapil. Sice začátek, kdy na silnici přiskáče digitální zajíček byl trochu zavádějící, ale následující minuty stály za to, hlavně proto, že jich není tolik, ale také proto, že ten film je pořád v pohybu, skutečně se neustále něco děje a já jsem se docela bavil tím, jak se mladá dvojice nedokázala stopaře zbavit a jak ten je na potvoru nechával žít. A pak přišla scéna asi po hodině filmu, kdy stopař přivázal mladíka mezi náklaďák a odpojený povoz. Film byl do té chvíle poměrně nekrvavý, až na pár kulek v hlavě a rozjetého zajíce, a proto jsem si říkal, tak co asi filmaři udělali? Přece jen toho kluka nechají roztrhnout, nebo budou pořád tak „milí“. A filmaři nezklamali. Pokud jste viděli, víte, co tím myslím, pokud ne, přeberte si to sami.
Ve dvou se to lépe táhne

   Bohužel musím říct, že mě trochu mrzel konec. Líbil by se mi úplně jiný, takový, kde ten špatný přece jen vyhraje. Ale tak člověk nemůže chtít všechno...
   Co se týče hereckých výkonů, tak pro mě osobně byl hvězdou filmu rozhodně Sean Bean. Z Boromira se stal psychopat téměř dokonalý. Jistě, namítnete, že to není Rutger Hauer a samozřejmě, že není, ale já osobně měl Beana za nepříliš dobrého herce, ale touhle rolí mi to vymluvil a potvrdil mi, že pro hororový žánr je velmi dobrou volbou, což myslím částečně dokázal i postavičkou v Silent Hillu, i když zde byla pozornost zaměřena hlavně na ženské hrdinky. Výkony dvou hlavních kladných postav nejsou nijak valné, hlavně co se týče mužské postavy, ženská postava je o něco málo zajímavější, protože je u ní možné sledovat nějaké ty změny, nějaký ten vývoj.
Ani s ní byste se nechtěli setkat

   Takže i přesto, že je film remakem, a co si budeme povídat, remaky jsou v podstatě pouze marketingovým trikem, který má vydělat na oblibě hororů a hlavně na již osvědčených filmech, je pro mě Stopař docela překvapením, na které se sice asi nikdy nekouknu dvakrát, ale osobně jsem se u toho skvěle bavil, za což mi těch necelých 80 minut určitě stálo.
Hororové filmy (mučení, vrazi)


Přidat komentář