Apocalypse L.A.
USA, 2014, 82 minut
Režie: Turner Clay
Scénář: Turner Clay
Hrají:
Tasha Dixon (Eve)
Stefanie Estes (Tori)
Ron Hanks (Scott)
Dennis Leech (Nate)
O tom, že je zombie žánr v posledních letech trochu nudný, nelze asi moc pochybovat. Není to ale tím, že by v rámci žánru nemohly vzniknout dobré příběhy, ale je to prostě tím, že tenhle žánr zkouší velké množství autorů, kteří ve skutečnosti nemají co říct, ale chtějí natočit zombie film, protože je to strašně cool a je to moderní. To bohužel žánr celkově degraduje a vede to k tomu, že se může stát neoblíbeným a pro někoho naprosto vyčpělým.
Já si nemyslím, že by zombie žánr byl vyčpělý, ale většině tvůrců se prostě nechce přicházet s nový přístupem, s trochu jinou strukturou a trochu zajímavým příběhem. A tohle je také problém snímku „Apocalypse L.A.“. Nechce být novátorský, nechce přicházet s novými nápady a jede v zajetých kolejích. Nutno však říct, že se alespoň nesnaží o to, aby to celé vypadalo strašně moderně, jde přece jen trochu o to, aby na člověka z toho příběhu přešla menší deprese.
Stísněnost a nebezpečí na každém kroku jsou velkou devizou zombie žánru v souvislosti s tím, jak se lidé v takové situaci budou chovat. Základ filmu „Apocalypse L.A.“ je jednoduchý. Mladí mají party, a když se ráno probudí, je všechno jinak a celé město – logicky je to Los Angeles – je vzhůru nohama. Létají zde vrtulníky, lidé se skrývají a sem tam narazíte na sousedy, kterým lifting hodně pozměnil obličej.
V tomhle směru film nepřináší opravdu nic nového a ani ty postavy samy o sobě nejsou nějak moc zásadně zajímavé. Co je čeká, to je klasická snaha o přežití, kde chybí nějaká pořádná dynamika a divák se bude muset spokojit s tím, že se většina dění odehrává v interiérech, což by mohlo odkazovat na původní, komorní „Noc oživlých mrtvol“, čemuž svědčí i depresivní pojetí filmu, ale bohužel nikoli celková interakce mezi jednotlivými postavami, která je tak nějak klasická a bez nápadu.
„Apocalypse L.A.“ se tak bohužel nakonec řadí k ostatním filmům, které v oblasti zombie žánru vznikají. Jedná se o film, který žánr nikam neposouvá, ale nechává ho stagnovat na místě, anebo spíše ještě stahuje zpátky, kdy potenciál, který byl Romerem stanoven, je opuštěn a ze zombie filmů se stávají prázdné schránky, jen mainstreamová zábava, která divákovi moc nedá.
Hodnocení: 25 %