Dracula 2: The Last Sanctuary

60%
Trable Jonathana Harkera s Draculou prvním dílem neskončily, stejně jako trable recenzenta, který by rád dal tomuto projektu dobré hodnocení, ale nemůže.

Dracula 2: The Last Sanctuary

Vydal DreamCatcher Interactive v roce 2001

 

Uběhl pouhý týden od událostí prvního dílu trilogie „Dracula“ a Jonathan s Minou jsou zpátky v Londýně. Zatímco Mina má naordinované pravidelné návštěvy psychiatra, její věrný choť se vydává prozkoumat poslední Draculovo bydliště v britské metropoli. Letitý nepřítel je mu ale v patách.

 

Dracula má v rukávu schované triky, na jaké nemůže být připraven ani Jonathan Harker.

 

V porovnání s předchozím dílem se autoři odhodlali jen k minimálním změnám herních mechanismů. Inventář zůstal úplně stejný, jen do něj přibyla možnost kombinování předmětů a prohlížení deníkových záznamů, které se nyní staly klíčovými indiciemi. Asi největší změnou je implementace možnosti, že Jonathan zemře dřív, než svoji misi dokončí. První střet s nepřítelem přijde už docela na začátku a nejen na poprvé může zaskočit (jen si počkejte, až zjistíte, jak se vypořádat se třemi upírskými netopýry nebo vlkodlaky - nebo co to je - najednou).

 

Inventář má styl a je dokonale přehledný.

 

Slabinou mnohých adventur bývá, že jednotlivé úkony, které musí hlavní postava provést, na sebe logicky nenavazují. Bohužel druhý díl „Draculy“ není výjimkou - na řešení narazíte často spíš náhodou nebo taktikou „vyzkouším všechna hejblata, která tu jsou“, než zdravým rozumem. Inventář a jeho obsah nyní hrají tak významnou roli, že ho budete otevírat skoro pořád. Naprostá většina hádanek se týká odemykání dveří a hledání klíčů, přičemž hrdina často musí rozlousknout Draculovy důmyslné rébusy. Ty jsou vcelku zajímavé, ovšem působí nebezpečně nerealisticky, podobně jako v prvním díle trilogie.

 

Dojde i na pixel hunting, ale zrovna v tomto případě byl obraz natolik nápadný, že nešel minout.

 

Grafika zůstala v podstatě stejná, tzn. že je výstavní síní projektu. Znovu tu máme detailní a expresivní tváře protagonistů (i když se nemohu zbavit dojmu, že v předešlé hře měl charakter i ten poslední mizera ve vesnici, kdežto tady zastupuje většina postav průměrnou normálnost) a pravidelně servírované akční animované scény, které mají výborné tempo a dramatizaci (pokud odhlédneme od toho, že příběh sám o sobě je hodně průměrný, až naivní). Nepodařilo se však zachovat působivou atmosféru. „Dracula 2“ skutečně hororovou náladou neoplývá a od původní předlohy se vzdálil ještě víc než jeho předchůdce.

 

Deníkové záznamy dávají příběhu další rozměr a obsahují řešení pro pozdější horké chvíle.

 

Kdo očekával od druhého dílu revizi prvků, které shazovaly dosavadní hodnocení, bude překvapen, jak málo se developeři z kritických ohlasů poučili. Jde vlastně jen o kopii první části s minimem invence, kterou zachraňuje jen kouzlo Stokerovy klasické knihy a jejího protagonisty. Jasně se ukázalo, že na grafice dobré hry nemohou stavět, neboť za pár let si již dobově převratného vizuálu nikdo nevšimne. Alespoň, že druhý díl nabízí delší herní čas a tuny hádanek. Na průměrnou adventuru to stačí, ovšem ambice autorů byly zcela jistě o něco vyšší.

 

 

Minimální systémové požadavky:

Windows Vista / 7 / 8

Procesor 1,8 GHz

Paměť 512 MB RAM

3D grafická karta kompatibilní sDirectX 9.0c

Hororové hry (upíři, vlkodlaci, mysteriózní)


Přidat komentář