Evidence
USA, 2013, 94 minut
Režie: Olatunde Osunsanmi
Scénář: John Swetnam
Hrají:
Dale Dickey (Katrina Fleishman)
Radha Mitchell (Detektiv Burquez)
Torrey DeVitto (Leann)
Nolan Gerard Funk (Tyler Morris)
Nevím, jestli Olatunde Osunsanmi neupadl na hlavu, ale to, co nám předvedl filmem „Evidence“, to už je opravdu na pováženou. Že jeho „Čtvrtý druh“ dokázal vyděsit jen tvůrce samotné, to je jedna věc, dalo se to považovat za snahu svézt se na found footage šílenství, které nyní přitahuje ještě více hororových neumětelů, ale to, co nám předvedl se snímkem „Evidence“, to už zašlo přece jen trochu moc daleko.
Rozhodl se pokračovat v trendu found footage, ale aby se neřeklo, že je neoriginální, podal to tak, že se během policejního vyšetřování dešifruje filmová páska, která se zachovala. Tohle je úplně nové! Bomba! Jenom z toho na prdel nespadnete. Pořád je to o tom, že se díváme na amatérskou nahrávku, která je hodně porušená, čímž se tvůrci snaží omluvit to, že velkou část filmu nesledujete nic zajímavého, anebo sledujete zrnění, chyby na pásce, apod.
„Evidence“ je příběh o tom, jak strašlivě umřelo několik lidí. Hned v úvodu jsme na opuštěné benzínové pumpě, kde se to docela zvrtlo. Hodně mrtvých a policie nemá žádné vodítko. V klidu, vrah nechal všechna záznamová zařízení těch, co si je podal. Jak zjistíte v průběhu filmu, logiku to nakonec má. Co je neodpustitelné, to je skutečnost, že nás Olatunde Osunsanmi nutí koukat na stejné scény, které jsme viděli už v jiných found footage. A nic nového nedodá!
Jasně, řekne se, že tím prvkem jsou vyšetřovatelé, ale to už je jedno, jestli pravdu odhalí vyšetřovatel, anebo divák sám v posledních několika záběrech. Problém je v tom, že pořád musíme sledovat houpající se kameru, do které lidé děsně dýchají, vyděšeně křičí, křičí strachem, ještě křičí, vlastně skoro pořád křičí, případně trochu zvrací, aby se neřeklo. Co to má proboha být? To si opravdu ještě nikdo neuvědomil, že tohle není nic zajímavého? To se pořád ještě najdou tací, co je to baví? Nechoďte na takové filmy, u nichž vás chtějí zazobaní producenti oškubat. Nepodporujte je, protože tohle je neoriginální šmejd. Radši se zaměřte na amatérskou tvorbu, která tohle využívá proto, že prostě nemá dostatek peněz, ne dostatek invence.
Příběh, který nemá žádný nápad, prostě jen myšlenku na to, že chlápek se svářečkou vypadá cool. Ale já nechci vidět, jak se kamera třese, a já rozeznám jen barvy. Já chci vidět, jak tenhle šílenec opravdu morduje, chci vidět dobré triky, ne tyhle srágory. Když na přítelkyni bafnu v koupelně, kam za ní vlezu, je to víc hororové než tahle podřadnost. Já se bavím, ona je vyděšená. „Evidence“ je jen snaha jednoho neumětele ukázat světu, že to opravdu může dělat každý. Nemůže. Tečka.
Hodnocení: 5 %