Geung see
Hong Kong, 2013, 103 minut
Režie: Juno Mak
Scénář: Lai-Yin Leung a Philip Yung
Hrají:
Anthony Chan (Yau)
Siu-Ho Chin (Chin Siu-Ho)
Fat Chung (Gau)
Hongkongský snímek, který se toho snaží říct víc obrazem než vyprávěním jako takovým, což je rozhodně prvek, který mu bude vytýkán. A je mu vytýkán. Stejně jako skutečnost, že ta obrazová část je hodně poplatná současným technologiím a v podstatě zde klasický trik neuvidíte. Všechno je to v CGI, ale mně se to – z nějakého nepochopitelného důvodu – prostě zamlouvalo.
Chin je herec, který má nejlepší roky za sebou, a to nikoli v rámci svého povolání, ale v rámci svého života celkově. S ženou už nežije, svoje dítě nemůže vídat. Nic se mu nedaří, všechno je špatně. A nic vlastně ani pořádně nemá. Jen trochu toho oblečení. Tohle je stav, v němž už člověk přemýšlí o tom, že sebevražda je docela schůdné východisko. Anebo už je rozhodnut. Jenže to by se Chin nesměl objevit v pokoji 2442.
Tenhle pokoj je k sebevraždě dokonale vhodný, protože to je jakási děsivá komnata, kde straší duchové, kteří ani nechtějí nic jiného než to, aby se Chin zabil. A chtějí sledovat, jak sám sebe pověsí. Jsou to pěkně hnusní duchové, ale Chin jim vychází vstříc. Není moc těžké ho ovládnout. A tak visí a před zrakem, možná spíš vnitřním, mu defilují předsmrtné obrazy. Když tu náhle...
Chin je zachráněn taoistickým mnichem a v domě nachází možné vykoupení v podobě ženy a jejího bělovlasého chlapce. Jenže tenhle dům je skutečně velmi specifický a nejsou jen dobří mnichové, jsou i ti zlí. Takoví, kteří chtějí oživovat mrtvá těla a celkově si zahrávat s hodně temnou magií. Děj snímku „Geung see“ (uváděný také jako „Rigor Mortis“) není geniální, ale pro potřeby filmu stačí.
Hongkongský snímek „Geung see“ je jednoznačně na vizuální stránce, a ta – ač je digitální a je to hodně poznat – se mi prostě zamlouvala. Tohle je vizuál, který je nápaditý, je děsivý, má fantazii. Jasně, mohl tu být lepší nosný příběh, mohla tu být lepší počítačová grafika, ještě dokonalejší, ještě realističtější, ale i tak je to vizuálně zajímavé dílo, které mě osobně bavilo sledovat.
Hodnocení: 50 %