Ghost Story
Velká Británie, 1974, 89 minut
Režie: Stephen Weeks
Scénář: Philip Norman, Rosemary Sutcliff a Stephen Weeks
Hrají:
Anthony Bate
Larry Dann
Marianne Faithfull
Sally Grace
Když už se snímek jmenuje „Ghost Story“, tedy „duchařský příběh“, tak nějak očekáváte, že to bude snímek, v němž se budou objevovat duchové. Britský film „Ghost Story“ je ale velmi specifickou ukázkou toho že je možné natočit duchařinu, ale v první řadě divný film, u něhož nebudete vědět, co si vlastně myslet. A tenhle pocit nejistoty vám vydrží až do úplného konce sledování.
Děj snímku „Ghost Story“ začíná v podstatě jako klasická duchařina, kde tím, v čem se nějaký duch skrývá, je starý dům, který by se rovnou dal označit jako dům strašidelný. Tohle je Velká Británie, takže o podobné domy tu rozhodně nebude nouze. Ale nakonec zjistíte, že možná není ani tak důležité místo, kde se děj odehrává, jako skupina osob, která dění filmu prožívá.
McFadden (Murray Melvin) pozve dva svoje bývalé spolužáky na jednu starou usedlost, kterou zrovna nedávno zdědil. Cíl je jediný – trochu si zaloví. A možná tedy ještě zavzpomínají na staré dobré časy. Těmi spolužáky jsou Duller (Vivian McKerrell) a Talbot (Larry Dann). Společně mají prožít jeden víkend, který by měl být pro všechny tak nějak oddechový.
Že oddechový nebude, to je asi celkem jasné. Jakmile přijedou atmosféra je napjatá, nemluvě o tom, že je zmíněno, že by měl být dům strašidelný. Talbot se stává hlavní postavou a e to především on, koho sledujeme a na kom vidíme, že něco není v pořádku, ať už to jsou jeho halucinace, pokud to vůbec halucinace jsou. Místo na děs film v této chvíli již naplno hraje na psychologii.
Britský snímek „Ghost Story“ dovede zaujmout především skutečností, že to rozhodně není tradiční duchařina, ale spíše snímek, který staví na atmosféře nejistoty, podivnost a nervozity. A to se mu do jisté míry daří. Problém je, že to rozhodně nesedne každému, kdo bude film sledovat, je snadné jej považovat za nudný a bez nápadu. Ale on má svůj specifický vývoj, své specifické působení na diváka.
Hodnocení: 60 %