Ginî piggu 2: Chiniku no hana
Japonsko, 1985, 42 minut
Režie: Hideshi Hino
Scénář: Hideshi Hino
A máme tu druhý díl pseudo-snuffu „Guinea Pig“, což je přece jen název, který se trochu lépe píše, než ona japonská transkripce. Podobně jako v případě snímku prvního, i toto je film, který se svou stopáží nedostal ani na tři čtvrtě hodiny, nutno ale říct, že i v tomhle případě budete mít pocit, že těch čtyřicet minut je až moc. Nečekejte to samé, co v případě prvního dílu, ale čekejte něco hodně podobného.
O co jde tentokrát? Tak v první řadě jde o to, aby se divákovi předvedlo něco skutečně hnusného. O tom už po prvním snímku nejde pochybovat. Tvůrcům se podařilo jít celkem cestou originality a pustili se do toho, že druhý film bude záznamem jednoho šílence, který má speciální úchylku – své oběti porcuje. Ano, „Ginî piggu 2: Chiniku no hana“ není nic jiného než řezničina, vlastně doslova.
Úvodní titulky nám říkají, že se jedná o skutečný záznam události, ke které došlo, skutečný záznam toho, jak je žena zaživa čtvrcena. Pokud jste typem lidí, kteří vyhledávají tyhle filmy proto, aby sledovali skutečně ultradrsné gore, které se navíc vyznačuje neskutečnou realističností, tak to máte smůlu. Tady zase nic tak úžasně realistického neuvidíte. Ano, používají se zde vnitřnosti, hodně krve, ale na první pohled je až moc jasně vidět, jak umělé to všechno je, jak kalkulované jsou jednotlivé záběry. Navíc zde nechybí ani klasický filmový střih.
Kamera, která není statická, ale pohybuje se, zabírá i obličej vraha, je asi největším problémem, protože na první pohled odpoutává pozornost a ničí dojem found footage. Celý snímek pak vyznívá neskutečně nahraně, kdy jediné, proč byl natočen, je skutečně ten efekt a snaha šokovat. Problém je v tom, že na tohle se budou dívat lidé, co chtějí vidět pořádný hnus. Hnus sice dostanou, ale v celkem tradičním a nepřekvapivém balení. Ostatní se k filmu nesjpíš nedostanou.
Vzhledem k tomu, že série už je stará skoro 30 let, musím jí uznat určitý potenciál své doby, ale v současnosti, kdy hranice toho, co je zobrazeno, zacházejí ještě o něco dále, je tenhle vrah v samurajském brnění prostě jen jedním filmem z mnoha, který ničím zásadně nevyniká. Absence děje tomu příliš nepomáhá, jsme vlastně celou dobu v místnosti, z níž se nehneme, až na úvodní scénu, kdy je vražděná dívka unesena. Jak říkám, se statickou kamerou by tohle celé vyznívalo jinak.
Hodnocení: 30 %