Hráči se smrtí
Flatliners
USA, 1990, 115 minut
Režie: Joel Schumacher
Scénář: Peter Filardi
Hrají:
Kiefer Sutherland (Nelson Wright)
Julia Roberts (Dr. Rachel Mannus)
Kevin Bacon (David Labraccio)
William Baldwin (Dr. Joe Hurley)
Keifer Sutherland, Julia Roberts, Kevin Bacon, William Baldwin a Oliver Platt, to není rozhodně špatné obsazení, naopak je to obsazení, z kterého se dá něco vytřískat. Režie filmu se před téměř třiceti lety navíc chopil Joel Schumacher, který i přes přešlap s Batmanem má na svém kontě velmi dobré filmy. „Hráči se smrtí“ se mohli celkem snadno zařadit mezi ně. A očividně se stali filmem, který zaujal.
To soudím hlavně na základě toho, že v nedávné době došlo k remaku filmu, který je uváděn pod stejným názvem. Nevím, jestli mělo smysl film předělávat – vlastně si myslím, že ne – ale jsem rád, že jsem jako první viděl původní film, protože prostě není špatný a má stále co říct, a to i přesto, že za sebou má skoro těch třicet let. Příběh je zde dobrý, ne skvělý, ale dobrý.
Nelson Wright (Kiefer Sutherland) se rozhodne, že chce za každou cenu poznat, co se skrývá za životem. Chce vědět, jestli je ještě něco poté, co zemřeme. Někteří lidé prostě neumí žít s myšlenkou, že nevědí, co následuje po životě. A tak se nechá uvést do stavu klinické smrti. Když se probudí, jako kdyby svět kolem měl najednou trochu jiné kontury, jako kdyby najednou viděl víc.
Pro svůj experiment strhne další čtyři studenty a každý z nich se pokusí nahlédnout za oponu smrti. Zkoušejí, jak dlouhou dobu jsou schopni v tom stavu získat, snaží se jít k hranici, která je únosná. Jenže když se vrátí, začínají vidět věci, které by vidět neměli. A není to jen dobré, nejsou to jen hezké vzpomínky. Naopak se musí srovnat i s temnými aspekty, které je jejich životem provázejí.
Snímek „Hráči se smrtí“ má svoje kouzlo, a i když si budete říkat, že to rozhodně není prvoplánově horor, budete mít z některých scén hodně nepříjemné pocity. Joel Schumacher ale spíše jede linii, která je thrillerová, a to ještě se silným osobním přínosem jednotlivých postav, kdy jejich minulost a jejich strachy a radosti jsou základem k tomu, aby sami byli velmi vyděšení.
Hodnocení: 60 %