La coda dello scorpione
Itálie, Španělsko, 1971, 95 minut
Režie: Sergio Martino
Scénář: Eduardo Manzanos, Ernesto Gastaldi a Sauro Scavolini
Hrají:
George Hilton (Peter Lynch)
Anita Strindberg (Cléo Dupont)
Alberto de Mendoza (John Stanley)
Evelyn Stewart (Lisa Baumer)
Italský snímek „La coda dello scorpione“ není vyloženě horor je to giallo, které má tentokrát více k detektivnímu žánru než k hororu samotnému, ale je to jeden z prvních snímku Sergia Martina, a tak mi přišlo škoda, ho zde nemít. „La coda dello scorpione“ je taková příjemná klasika, která má v konečném důsledku všechno, co by měla mít, i když to nutně nemusí vzbudit hrůzu.
Začátek je takový skutečně detektivní. Milionář umírá v letadle, které explodovalo. Chtělo by se říct, že by to mohla být nešťastná náhoda, ale to by zde nesměla být mladá partnerka zesnulého, na kterou byla napsána pěkně tučná pojistka. Tohle se vyšetřovatelům nezdá, a tak se pouštějí do pátrání a do konfrontace chudáka ženské, která přišla o svého miláčka. Skoro by se to zdálo jako jasný případ. Jenže to by pozůstalá nesměla za chvíli také skapat.
Tentokrát to už opravdu není smrt, která by se dala zakamuflovat jako nehoda, mladou ženu někdo zabil. Teď se konečně dostávají ke slovu ty skutečně hlavní postavy, kterými jsou novinářka Cléo Dupont (Anita Strindberg) a pojišťovací agent (Peter Lynch (George Hilton). V jejich podání začíná celkem pátrání, které by mohlo brzy skončit i jejich velmi neblahým osudem.
Snímek „La coda dello scorpione“ se rozjíždí docela pozvolna, když najednou dojde k výbuchu, který je mimochodem krásně minimalisticky proveden. To se skutečně povedlo. Ale pak postupně tempo snímku vzrůstá, dění graduje a chvílemi je to už skutečně paráda i z hlediska explicitnosti, která není velká, ale pár dobrých scén se zde skutečně najde. Čím blíž konci, tím lepší.
Italský film „La coda dello scorpione“ je všechno příjemné, co si pod žánrem giallo představíte. Chybí zde větší explicitnost, větší otevřenost některých scén, ale je zde velmi dobrý příběh, jsou zde povedené postavy, jak napsané, tak zahrané, a je zde scénáře, který rozhodně stojí za sledování plnou pozorností. Italské giallo, pokud už jste všechno neviděli, se neomrzí.
Hodnocení: 70 %