Maggie
Maggie
USA, Švýcarsko, 2015, 95 minut
Režie: Henry Hobson
Scénář: John Scott 3
Hrají:
Arnold Schwarzenegger (Wade Vogel)
Abigail Breslin (Maggie Vogel)
Joely Richardson (Caroline)
Douglas M. Griffin (Ray)
Zombie žánr je v posledních letech skutečně hodně zprofanovaný, a tak musím říct, že mě potěší v podstatě každý příspěvek, který je originální. A snímek „Maggie“ rozhodně originální je, a to nikoli jen tím, že zde má Arnolda Schwarzeneggera, a to ve velmi netypické roli. Je také originální tím, jak se na zombie žánr dívá a jak ukazuje opět jiný pohled, který je vzhledem k zombie možné mít.
Jsme v Americe, kdesi na středozápadě, anebo možná někde jinde, prostě na venkově, kde žije Wade Vogel, který miluje svou dceru Maggie. Jenže Maggie utekla z domova. Wade svou dceru nenechá venku, ne ve chvíli, kdy se šíří celým státem pandemie. Najde ji. Najde ji v nemocnici, kde se Maggie pomalu mění v zombie. Nechce ji tam nechat, nechce, a tak si ji vezme domů.
Dal by se z toho udělat klasický horor, ale Henry Hobson se scenáristou Johnem Scottem 3 šli vlastní cestou, kdy se rozhodli o temnou alegorii na umírání, o silný psychologický horor, který se snaží především ukázat to, jak se s vážnou nemocí mění nejen osoba, která je nakažená, ale také prostředí kolem ní a chování lidí, kteří jí milují, ale postupně z ní začínají mít strach.
Líbí se mi, jak se někteří chtějí vyhnout tomu, že je to vlastně snímek o zombie. A proč se tomu vyhýbat? Zombie nemají jednotnou podobu, jednotnou mytologii, stejně jako ji nemají upíři a vlastně ani vlkodlaci. To, v co se Maggie mění, je zombie, její pudy – hlavně potřeba jíst maso – převládají a ona postupně degeneruje a je nebezpečná i těm, kterým by jinak nikdy neublížila. Tohle je prostě pohled na zombie, který ještě nikdo pořádně nepoužil. A ono to funguje.
Slabinou snímku rozhodně není Arnold Schwarzenegger, který zde překvapivě hraje a je uvěřitelný. Navíc se snažil trochu potlačit ten svůj přízvuk, což dopadlo dobře. Tenhle film by si rozhodně zasloužil více pozornosti, než kolik mu bylo věnováno, respektive více kladných kritik, protože žánr sice nemění, ale rozhodně se mu daří přijít s něčím, co není tradiční a co funguje.
Hodnocení: 70 %