Posel smrti 2
Vydalo studio dtp entertainment v roce 2009
Jsou prázdniny, doba dovolených, ale mnoho studentů místo volna hledá letní přivýdělek. Darren Michaels získal brigádu u fotografa v malém přímořském městečku. O Fullerovi nikdo neřekne nic jiného, než že je to prasák a hajzl, s čímž Darren naprosto souhlasí, a proto není nikterak hluboce zasažen, když je jeho zaměstnavatel nalezen mrtvý. Roztrpčí ho ale, že podezřelou se stala nevinná dívka, a tak po pachateli začne pátrat na vlastní pěst. Ptáte se jak to všechno souvisí s Willow Creek a Black Mirror? Pak vězte, že Darrenova matka kdysi sloužila jako kuchařka na jednom panství ve staré Anglii...
Vesnička i šlechtické sídlo nad ní se za těch několik let od doby Samuela Gordona dost změnily. Místo spláchla vlna turismu, která ale opadla dřív, než by se kdo nadál. Ze sanatoria, kde v kobkách drželi nešťastné pacienty, se stal poloprázdný hotel, který nevede nikdo jiný, než starý známý, vetešník Murray. Ve Willow Creek se zase snaží senzacechtivé návštěvníky uspokojit panoptikem s honosným názvem Muzeum. Prostě řečeno, z osudu rodu Gordonů se stal obchodní artikl. Jak velmi realistické.
Ostatně na realističnost vsadila i celá koncepce hry. Nemyslím teď pouze grafiku, která se přesunula od malovaných pozadí k trojrozměrnému zpracování prostoru. Designérům z německého Cranberry Production se podařilo uchovat a přenést do něj ducha prvního dílu a i postavy se tu dočkaly velmi uspokojivého zpracování (o jediné skvrně na kráse až později). Převažují jasně vystižené charaktery, které si dobře zapamatujete (třeba prostořekého válečného veterána Eddieho, o němž nikdo neví, jestli je opravdu slepý, nebo Rosie, která je esencí té nejprotivnější prodavačky na světě). Většina z nich považuje Darrena za otravného kluka, který nemá nic na práci. On sám svým chováním také nepřispívá tomu, aby si našel hromadu přátel. Pouští si pusu na špacír a nerespektuje soukromí, což se místě, jako je Biddeford, neakceptuje. Obzvlášť, když oprávněně připomíná městečka z filmů Davida Lynche, kde má každý své, zaručeně nepěkné, co nejhlouběji zakopané, tajemství.
Druhý díl se snaží skloubit příběh a řešení úkolů, aby z toho vzešlo co nejméně logických přestupků. Ale i jeho se drží ošklivá nemoc adventur, která by se dala popsat sloganem: seber co můžeš a tahej to s sebou, protože nikdy nevíš, co se ti bude hodit. Nastane situace, kdy toho má Darren v inventáři tolik, že by se mu to nevešlo ani do krosny na měsíční trek v pustině. Hádanky samotné mají většinou celkem tradiční řešení a rozhodně nejsou tím prvkem, se kterým by hra stála a padala.
V ovládání a uživatelském rozhraní nebylo třeba nic měnit, proto byly stejné principy jako v původním "Poslovi smrti" použity i tady. V nabídce je možné využít některé nástroje, které ulehčují procházku hrou - deník, tipy, nápovědu anebo funkci, kdy se při stisknutí mezerníku označí všechny interaktivní předměty na obrazovce. V inventáři má Darren také pohlednice, které slouží pro rychlejší přesun z jedné lokality na druhou.
Děj má sice pár okatých klišé (hrdinu outsidera, který musí všem navzdory dokázat, že má pravdu, tajný řád jménem Řád, či románek s nebesky krásnou a inteligentní dívkou), ale co především strhává dojem ze hry, jsou dialogy. V jedničce se sešly české herecké hvězdy, které "Posla smrti" vytáhly do dabingových výšin. Ve dvojce se výkony pohybují o několik stupňů níže. Spíš jde o deklamace bez hereckého nasazení, které občas opepří sprosté slovo, ale do jaké míry má na tom vinu fakt, že hru produkovalo německé studio, můžeme jen ztěží odhadnout. Pokud odhlédneme od tohoto propadáku, pak druhý díl důstojně navazuje na svého předchůdce a všichni, co měli rádi jedničku, určitě ocení, jak moc se tu na ni na každém kroku odkazuje.
Minimální systémové požadavky:
Windows XP
Procesor 3 GHz
Paměť 512 MB RAM
Grafika 256 MB