Remains
Vydalo nakladatelství IDW, pětidílná minisérie, od května do září 2004
Scénář: Steve Niles
Kresba: Kieron Dwyer
„30 dní dlouhá noc“ je série, na které se Steve Niles podepsal asi nejvíce, ale hájemství komiksového hororu je pro něj naprosto přirozené, a tak se můžeme setkat s mnohem větším počtem komiksů, pod kterými je zapsáno jeho jméno. Jedná se totiž o autora poměrně plodného, který má mimo jiné na svědomí také minisérii „Remains“, podle které byl natočený televizní film z roku 2011, který je uváděn jako „Steve Niles’ Remains“. No jo, Steve bude mít v USA docela jméno.
Tentokrát se bavíme o komiksu, který vznikl v roce 2004 a který se nám snaží ukázat, že Niles není závislý jen na upírech, ale že to dobře myslí i s dalšími hororovými monstry současnosti. Mezi nejoblíbenější patří zombie a právě s nimi nás Niles seznamuje ve své vizi postapokalyptické budoucnosti, za kterou si lidé mohou sami, jak jinak, i když v tomhle případě to spíš byla blbá náhoda. Dá se jednoduše říct, že cesta do pekla je dlážděna dobrými úmysly.
Národy světa si uvědomily, že mít jaderné zbraně, to není úplně dobře. Řekly si, že bude nejlepší je všechny zneškodnit. A tak se v Nevadě sešli lidé, aby společně zbavili celou Zemi jaderných hlavic. Přišla i jedna matka s retardovaným synem. Ten se záhadným způsobem dostal až do místnosti, kde se všechno ovládalo, a pak zmáčknul tlačítko, které nakonec neznamenalo konec jaderných hlavic, ale místo toho na Zemi přineslo jadernou zkázu. Lidstvo však nebylo vyhlazeno, ale změnilo se v zombie. Steve Niles se nám asi snaží říct, že si máme dávat pozor na svoje děti.
Svět se tedy proměnil v místo, kde se toulají nemrtví, nebo mutanti, jak chcete, ale jeden chlápek, díky tomu, že si se svojí vytouženou užíval v trezoru kasina v Renu, přežil, stejně jako jeho dáma, která ho má ráda asi jako osinu v zadku. Tihle dva se společně snaží přežít v městě plném příšer, když si najednou začnou uvědomovat, že zombie jsou den ode dne chytřejší. Příběh se soustředí na ně dva a později i na jejich společnici a jejich snahu najít nějaké bezpečné místo. Útěk z Rena je nezbytný.
Steve Niles ukazuje, že je mu černý humor blízký, je scenáristicky syrovější než v sérii „30 dní dlouhá noc“. Alespoň tak mi to přišlo, a na příběhu se to podepsalo vlastně docela dobře. Co je příšerné, to je skutečnost, jak se svět změnil a hlavně důvod, proč k tomu došlo. Tohle je prostě až moc hloupé a jednoduché. Některé scény v příběhu jsou podobně jednoduché a děj sem tam padá s tím, co Niles obvykle nezvládá – zajímavá myšlenka je rozmělněna v závěru, který je až příliš jednoznačný, příliš jednoduchý. Tentokrát jsou úvod a závěr v souladu, kvalitativně nepříliš vysoko.
Hodnocení: 55%