Temná strana dveří
The Other Side of the Door
Velká Británie, USA, Indie, 2016, 96 minut
Režie: Johannes Roberts
Scénář: Johannes Roberts a Ernest Riera
Hrají:
Sarah Wayne Callies (Maria)
Jeremy Sisto (Michael)
Sofia Rosinsky (Lucy)
Logan Creran (Oliver)
Když jsem viděl první obrázky z tohoto filmu, říkal jsem si, že by to mohla být velmi dobrá podívaná, hlavně proto, že se zde vyskytují docela pěkné příšery. Vlastně mi to připomnělo první „Silent Hill“, kde jsem doslova žasnul nad tím, jaká monstra se tam objevila. Zapůsobila na mě a já je mám pořád v paměti. Snímek „Temná strana dveří“ má náběh na podobně dobrá monstra.
Jsme v Indii, kde žije Maria (Sarah Wayne Callies) se svým manželem Michaelem (Jeremy Sisto) a dvěma dětmi, Oliverem a Lucy. Bohužel se stane, že chlapec je zabit při dopraní nehodě. Tohle není událost, s kterou se jakýkoli rodič snadno vyrovná. Michael řeší emoce hlavně prací a tím, že je hodně vytížený. Jenže Maria se se smrtí syna tak snadno smířit nechce. A pak se dozví o rituálu...
Prý je možné s mrtvými ještě mluvit, rozloučit se s nimi. Stačí jen dojet na jedno místo, provést nějaké nutné zaříkávání, a pak už jen stačí mluvit s mrtvým přes zavřené dveře. Ty dveře se samozřejmě nesmí otevřít. Jasně, že je hlavní hrdinka otevře, protože chce syna ještě jednou spatřit. Když porušíte pravidla, musíte počítat s následky. A následky skutečně přijdou.
Svět mezi mrtvými a živými je v nerovnováze. Oliver se chce vrátit mezi živé. Alespoň tedy tím, že je bude děsit. Díky tomu, že jsou zde nějací domorodci, kteří vypadají děsivě, objeví se nějaké to monstrum, je zde pár dobrých lekacích scén, dá se docela kousnout, že tenhle příběh rozhodně není nějak extra originální a nemá ani neočekávaný průběh. Nemluvě o tom, že logika někdy hapruje jen proto, aby byl děj podřízen snaze vystrašit.
Musím uznat, že ta snaha postrašit místy i vyšla a já jsem se přistihl u toho, že mě i zamrazilo. A to nemusela být ani scéna s monstrem. Jasně je to hodně na efekt a v podstatě jen na efekt, ale aspoň v tomhle ohledu snímek funguje. Právě ale neschopnost využít zajímavě designované příšery, které přišly z druhé strany, je problém, který pro mě film sráží níž, i když pořád lehce nad průměr.
Hodnocení: 60 %