Tetsuo: The Bullet Man
Japonsko, 2009, 71 minut
Režie: Shin'ya Tsukamoto
Scénář: Shin'ya Tsukamoto a Hisakatsu Kuroki
Hrají:
Eric Bossick (Anthony)
Akiko Monô (Yuriko)
Yûko Nakamura (Mitsue)
Stephen Sarrazin (Ride)
Shin'ya Tsukamoto se v roce 2009 vrátil k látce, která ho dostala do povědomí světových milovníků filmů. Jeho „Tetsuo“ je přece jen snímek, který se jen tak nevidí, je to snímek industriální, nepříjemný na sledování, snímek, který ve vás dovede vyvolat pocity, které jsou nové, jedinečné a nijak hezké. Propojení člověka a kovu je ve snímku „Tetsuo“ podáváno až příliš realisticky.
Shin'ya Tsukamoto pokračoval druhým filmem, který byl natočen v roce 1992, a jednalo se v podstatě jenom o barevnou verzi toho, co představoval první snímek. A v roce 2009 si Shin'ya Tsukamoto látku zopakoval ještě jednou a výsledek je opět velmi podobný tomu, co již doposud natočil. Je to ta samá látka, jen trochu jinak podaná. V konečném důsledku se jedná o snímek, kde má hlavní postava na mysli jen pomstu.
Anthony je otec malého chlapce, který byl zavražděn. Vlivem tohoto činu se Anthony začíná měnit. Ano, jak je v sérii „Tetsuo“ celkem obvyklé, začíná se měnit směrem k metalické podobě. Jeho tělo začíná mít více kovových součástí, které možná postupně převáží ty lidské. Nic nového pod sluncem, i když se musí nechat, že vizuálně to má Shin'ya Tsukamoto zvládnuté a pořád to vypadá nesmírně dobře.
Tvůrci se rozhodli pro zajímavé triky, které jsou někdy jako ze staré školy, nesmírně jednoduché až naivní. Vede to ale všechno k tomu, aby se vytvářel efekt rychlosti, zběsilosti, divokosti, agresivity a vzteku. A o tom vlastně celý snímek je. O jednom vzteklém muži, jehož emoce se projevují tím, že se mění a vede to k tomu, že se stává ničivou zbraní, která dovede zabíjet.
„Tetsuo: The Bullet Man“ je ukázkou toho, že některé náměty prostě nemají na to, aby se s nimi více pracovalo. A pokud, tak by to chtělo rozhodně větší dávku invence. Ta ve snímku „Tetsuo: The Bullet Man“ chybí a ten se tak stává jen dalším filmem do počtu, filmem, který nenabídne nic moc nového jen to, co jde režisérovi skvěle – znázornění zběsilosti, která se projevuje kovem.
Hodnocení: 40 %