The Dark Tapes
USA, 2017, 98 minut
Režie: Vincent J. Guastini a Michael McQuown
Scénář: Michael McQuown
Hrají:
Emilia Ares Zoryan
Danielle Baez
Katelyn Bailey
David Banks
Když se podíváte na název filmu, asi je jasné, o jaký žánr se bude jednat. „The Dark Tapes“ tím slůvkem „tapes“, tedy „pásky“, nebo možná v obecnější „záznamy“, evokuje snímek z žánru found footage. A přesně takový film „The Dark Tapes“ je. Jediný rozdíl je v tom, že se nejedná o klasický film s jedním příběhem, ale o celkem tři povídky, které jsou určitým způsobem provázané.
První část filmu je klasické found footage ve stylu „Paranormal Activity“, kdy sledujeme mladou rodinu, jak se nastěhovala do domu, kde se začíná dít něco divného. Samotný film není ničím objevný, ale ve chvíli, kdy se ukáže monstrum/démon, je docela na co koukat, protože designově se tohle vydařilo hodně. Bohužel je to jediné, čím je první část zajímavá. Aspoň něco.
Následuje druhá část, která vypráví o tom, jak si dvě dívky dělají z honičů na internetu takové své menší otroky. Prostě si povídají s chlápky, co nemají holku, říkají jim, že pro ně udělají všechno, jenom ti chlápci musí něco málo obětovat. Herecky tahle část není nijak skvělá, ale svým postupným gradováním přece jen dovede strhnout a finále je dobré. Navíc sem tam probliknou atmosférické prvky.
Poslední část se také naštěstí nezaměřuje na nějaké nastěhování se do domu, kde straší, ale na dívku, kterou si dva chlapi podali a znásilnili ji. Znásilněním to nikdy nekončí, ale tady nejsou následky jen psychické, dívka se začíná měnit, děje se s ní něco, co si nikdo nedokáže pořádně vysvětlit. Jako kdyby to mělo nějaký nadpřirozený charakter. Ano, vysvětlení je mimo standardní oblast chápání.
Všechny tři filmy jsou propojeny tím, že sledujeme vědce, který si hraje na cestovatele mezi dimenzemi. Je jasné, kam tahle část směřuje a co se nám snaží říct. Ano, jednotlivé příběhy nejsou provázány jen stejným jménem, ale mají mít hlubší propojení. Démon, který se zde objevuje, by se klidně mohl stát ikonickým, design na to má, ale síla filmům chybí, stejně jako svébytnější smysl jejich provázanosti.
Hodnocení: 40 %