The Wolf Among Us
Vydalo studio Telltale Games v roce 2013
Jak si vedou v moderní době naznačuje varování, že ”The Wolf Among Us” je určen pro hráče od 17 let. Pohádkové bytosti přežívají pomocí podvodů, násilí, závislostí i prostitucí. Romatické příběhy dostávají na frak a ani ti nejkladnější z nejkladnějších hrdinů nepřežijí bez ztráty kytičky. Už tak neveselou situaci zhorší zpráva, která se šíří jejich malou komunitou. Že došlo k vraždě a že vyšetřování se ujímá neoblíbený šerif Bigby Wolf.
Nastává detektivka se vším všudy – se samotářským, problematickým protagonistou, s mystériózními úmrtími, pomalým sbíráním indicií a odhalováním, že ne všechno je takové, jak se na první pohled zdá. Hledání stop je hlavní vedoucí linkou, kterou narušují akční scény. Vložené do vyprávění jsou osvěžující změnou, nicméně nemají větší dopad na vývoj děje. Pro ten je rozhodující Bigbyho jednání, tedy neustálé vybírání mezi tím, kam zaměřit pozornost a co nechat běžet, komu pomoci a komu rozbít čumák, a jak oplácet ostatním. Viníka a vraždy samozřejmě nezměníte, ale můžete převrátit mocenskou nerovnováhu a najít přijatelné řešení krize.
Nejen u akčních sekvencí, ve kterých je potřeba rychle reagovat mačkáním předepsaných kláves, je třeba být stále na pozoru, protože dokonce i při výběru možností v dialogovém okně běží časový limit. Účelem je vytvořit psychologický tlak a simulovat nutnost reakce na danou situaci, ovšem jde o asi nejotravnější prvek ve hře, protože čas na odpověď se pokaždé liší a v některých případech si sotva stihnete přečíst navrhované varianty. Nicméně mlčení je také volba (a nechtěná, pokud nejste dost rychlí).
Než tento projekt přišel na svět, ve studiu už dobře věděli, jak zásadní jsou pro jejich hry správně vybraní herci. Adam Harrington, který namluvil ústřední postavu, byl za svůj výkon nominován na cenu BAFTA, ale komplexnost, s jakou byly vybrány specifické hlasové charaktery pro všechny postavy, vypovídá o množství energie vložené do hledání správného hereckého obsazení. Práci hercům zcela jistě usnadnilo, že dialogy nemají hluchá místa a přesvědčivě modulují drama na obrazovce.
V Telltale Games se specializují na adaptace oblíbených sérií, obzvlášť komiksových. V roce 2012 měli obrovský ohlas na “The Walking Dead”. “The Wolf Among Us” následuje “Fables” od DC Comics a hraje přesně podle přednastavených pravidel předlohy, takže čtenáři “Fables” nemusejí mít strach, že by tento prequel jejich oblíbenou sérii prznil.
Rodný list komiksového podhoubí ostatně dokládá i použité grafické zpracování s typicky silnými obrysovými čárami a stylizovaným, přesto realistickým pohledem. Umělecký tým vedl David Bogan, který shrnul, proč má tuto hru tak rád: “Na trhu počítačových her je nepřehlédnutelná, má skvělý příběh a silnou vizuální stránku." S tím se nedá polemizovat.
“The Wolf Among Us” vycházel po epizodách dle klasického seriálového principu, neboť se ukazuje, že tento formát může fungovat stejně dobře v televizi jako pro počítačové hry nebo literaturu. Dnes jde zakoupit jako celek, i když členění do jednotlivých dílů bylo zachováno a s tím i pauzy a titulky, které zastavují děj v tom nejlepším. Na druhou stranu zážitek neruší potřeba ukládat hru, na to myslí průběžně za vás.
Neustále se tu něco děje - padouch se mění v hrdinu ve zlomku okamžiku, slitování a soucit můžou stát Bigbyho život, a nikdo vás nemá rád, dokud si to nezasloužíte. Je toho moc a přitom všechno běží naprosto nenuceně. Po dohrání si můžete projít přehled toho, jak jste svými volbami ovlivnili děj, a nechat se vyprovokovat k novému přehrání, abyste zjistili, jak by příběh dopadl a jak velké by byly změny, kdybyste v určitých situacích volili jinak. A taky, kolik vám toho napoprvé uniklo. Nejspíš dost.
Minimální systémové požadavky:
Windows XP
Procesor Core 2 Duo 2 GHz
Paměť 3 GB RAM
Grafická karta ATI nebo NVidia 512 MB RAM
DirectX 9.0c