Wir sind die Nacht (2010)

50%
Upíři jsou prostě v kurzu a vydělávají, tak proč se nepřiživit na slávě americké upíří ságy. Jenomže tady není cílovkou početná skupina náctiletých dívek, ale rozhodně menší skupina feministek, domin a lesbiček. Asi.

 

We are the night

Německo, 2010, 100 min

 

Režie: Dennis Gansel

Scénář: Jan Berger, Dennis Gansel

Hrají:

Karoline Herfurth (Lena)

Nina Hoss (Louise)

Jennifer Ulrich (Charlotte)

Max Riemelt (Tom)

 

Na mou obhajobu musím říct, že jsem ke shlédnutí "Wir sind die Nacht" byl přinucen přítelkyní, a to velmi nevybíravými prostředky. Nojo, poslední díl "Twilightu" má zkouknutý, a když se doslechla o „německém Twilightu“, bylo jasno. A já v první řadě musím říci, že to není tak strašné. Samozřejmě takový kasovní trhák jako americká variace to nebude, je tu problém produkce a reklamy, a hlavně si "Wir sind die Nacht" rozhodně nikdy nevytvoří fanatickou diváckou základnu třinácti- až sedmnáctiletých mladých dívek. Bude to dáno tím, že v hlavní roli jsou čtyři lesbické upírky. Sice zde jeden chlap vystupuje, ale Max Riemelt, na rozdíl od R. Pattinsona, rozhodně nezpůsobí první zvlhnutí puberťaček po celém světě.

Proměna Leny je docela působivá.

Možná, že film by mohl uspět u kluků, jenže Němci mají prostě jiné vnímání ženské krásy a tři ze čtyř hlavních hrdinek jsou bohužel šeredné jako noc. Jedinou vyjímkou je nejmladší upírka, její proměna z ošklivého kačátka v jedinou pěknou ženskou v celém filmu není špatná. Právě tato poslední zmíněná je zpočátku pouliční kapsář, dítě ulice s pořádným bordelem v sexuální orientaci. Té si všimne naše trojice upírek, které mají orientaci rozhodně pořešenou a co se nestane, promění ji v upírku. Takže jedem, noční život, spoustu peněz, pěkný auta, nesmrtelnost, orgasmus při pití krve taky určitě není k zahození, prostě paráda. Ovšem jen dokud naše čerstvá upírka neodmítne velmi nevybíravé návrhy hlavní krvesajky Louise (která je až neuvěřitelně šeredná a dle mého názoru se jedná o vysloužilou pornoherečku), a nerozhodne se stát podřízenou samičkou sličného policajta Riemelta. A to neměla dělat, samozřejmě tím pěkně nakrkne feministku a dominu Louise a ještě způsobí, že si na ně přijde zásahovka a pěkně upírkám prožene zlenivělé dekadentní faldy.

Noční život, když to ještě stojí za to.

Samozřejmě scénář neopomíjí taková závažná témata, jako je problém nesmrtelnosti (jedné z upírek zemře dcera, a to ve věku stařeny, zatímco naše lesba je stále v nejlepším věku, prostě ohavné klišé) neovládání vlastních pudů, touha po slunci atd. Scénář celkově vlastně za moc nestojí, je to prostě klišé na klišé, všechno co tu vidíme už bylo natočeno mnohokrát, a to nejen v upíří tematice.

Lesbičky a feministky by si film mohly oblíbit.

Plusem filmu jsou efekty, není jich sice moc potřeba, ale závěrečná bitka je udělaná slušně a vůbec celý film nepůsobí zas tak béčkovitě, jak by měl. Klipový střih a rychlé tempo nejsou na škodu, nuda díky tomu nehrozí a dá se to tedy docela v pohodě shlédnout. Na rozdíl od Twilightu, u posledního dílu jsem se nebetyčně nudil, několikrát usnul a po ŠOKUJÍCÍM ZÁVĚRU (podle mě se na to hodí spíš jiné slovo) jsem šel na balkon zapět Ódu na radost s tichou modlitbou, že takhle trpět už nikdy nebudu.

Doják na konec.

Závěr? Po skončení filmu se na mě přítelkyně naštvala a prohlásila, že to je děsná kravina. Ale to přejdu, ve srovnání se strašlivým "Twilightem", čehož má být "Wir sind die Nacht" mutace, se jedná o skvělé upíří dílo. Na které se sice již nikdy nepodívám, ale aspoň po shlédnutí nemám pocit, že mi varlata zalezla až někam do žaludku a roste mi vagína. A jedním malým plusem na závěr je to, že tvůrci rozhodně nebudou točit pět dalších dílů.

 

Hodnocení: 50%

Hororové filmy (upíři)


Přidat komentář